Att flytta är ett betydligt större projekt än vad många tror. Det handlar om mer än att bara bära ut sitt bohag, lasta en bil och köra till den nya bostaden. Ska du flytta i Uppsala så kommer du att få packa alla dina saker i kartonger, du kommer att få skruva isär möbler, du kommer att få hyra en flyttbil, engagera vänner som bärhjälp, bära allting X 2 och sedan också återvända till en gamla bostaden för att genomföra en flyttstädning.
Utöver detta så måste du även lösa allt som har med försäkringar och abonnemang att göra samt exempelvis ordna med flyttanmälan och adressändring. Av allt detta sticker emellertid en sak ut som det absolut jobbigaste – nämligen en flyttstädning i Uppsala.
Varför? Dels så finns det få som ser fram emot att städa rent generellt, dels så handlar en flyttstädning i Uppsala också om en städning där allt mellan golv och tak måste rengöras. Om inte detta sker så kan ekonomiska krav ställas från den som ska flytta in. Denne har rätt att förvänta sig en kliniskt ren bostad som möjliggör en snabb inflytt – på samma sätt som du också förväntar dig detsamma i din nya bostad.
Använd Rut-avdraget för din flyttstädning
En flyttstädning i Uppsala är obligatorisk och måste genomföras – enligt konstens alla regler och gärna med en checklista att utgå från. Jobbigt? Ja, och det hela försvåras ytterligare av två saker. Dels så måste en flyttstädning ske i slutet av en flytt – man kan inte städa om det finns en massa bohag kvar – och det gör att man är tröttkörd både fysiskt och mentalt. Och, man har även tankarna på att få flytta in i den nya bostaden.
Lösningen att rekommendera är att man köper sig ett frikort. Du anlitar helt enkelt en städfirma för din flyttstädning i Uppsala och garanteras genom detta ett godkännande. Idag kan du använda dig av Rut-avdraget för en flyttstädning och det innebär konkret att du kan dra av halva kostnaden för arbetet. Det är värt varenda krona. Du investerar i en riktigt smidig och enkel flytt. Mer information om flyttstädning kan du läsa på flyttstädninguppsala.net.